Våra villkor
Reboot AB = Vi, oss
Kunden = Du, ditt, dina
1. Ditt godkännande av köpvillkor.
a) Ditt godkännande av köp i fysiska butiken.
Du anses ha gett ditt godkännande av våra köpvillkor i samband med att du lämnar in ditt föremål för reparation i någon av våra verkstäder.
b) Godkännande av köp i vår webbshop.
Du anses ha gett ditt godkännande av våra köpvillkor i samband med att du betalar i kassan i vår e-handel.
c) Godkännande av köp av ospecificerad tjänst på distans.
Om du kontaktar oss på annat sätt för att få ett föremål lagat och som vi saknar en specificerad online-tjänst för så anses du ha gett ditt godkännande till våra köpvillkor i samband med att vi tar emot ditt föremål i någon av våra verkstäder.
2. Ditt godkännande av beställning av tjänst.
a) I fysiska butiken.
Du anses ha beställt en tjänst av oss i samband med att du lämnar ditt föremål för lagning och då fått en muntlig eller skriftlig bekräftelse av oss på att vi anser oss kunna utföra tjänsten och att vi åtar oss uppdraget.
b) Specificerad online-tjänst via webshop.
Du anses ha beställt en tjänst av oss i samband med att du betalar för tjänsten i webbshopens kassa samt att du har mottagit en orderbekräftelse från oss.
c) Beställning av ospecificerad tjänst på distans.
Om du kontaktar oss på annat sätt för att få ett föremål lagat som vi saknar en specificerad online-tjänst för, så anses du ha beställt ett utförande av tjänst när vi skriftligen via mail har bekräftat att vi åtar oss uppdraget.
En beställd tjänst har vi rätt att ta betalt för.
3. Leveranstider
Beräknad leveranstid är 30 dagar för skomakeri- och skrädderitjänster.
För tjänster som berör Jörnkängan är leveranstiden 4 - 6 veckor.
Leveranstiden för tjänster är starkt kopplad till arbetsbelastningen i våra verkstäder. Vid längre leveranstid kontaktar vi dig och informerar om ny beräknad leveranstid.
4. Förbehåll från Reboot
Reboot AB förbehåller sig rätten att inte fullfölja en av kund beställd tjänst för ett specifikt objekt i nedanstående fall.
-
Om objektet är tillverkat av ett material som vi inte kan laga eller som kräver utrustning eller material som vi inte har tillgång till.
-
Om objektet är för illa åtgånget, trasigt och inte möjligt för oss att reparera på ett professionellt sätt.
-
Om vi bedömer att arbetskostnaden för det aktuella objektet kommer överstiga vårt fasta pris för den aktuella tjänsten.
I ovanstående fall kontaktar vi alltid kunden för att erbjuda alternativ eller stämma av hur vi går vidare. Om köparen så önskar returnerar vi det aktuella objektet samt betalar tillbaka beloppet motsvarande den aktuella tjänsten, minus kostnaden för returfrakten
5. Ridstövlar
Ridstövlar ska vara noggrant rengjorda på utsidan och under sulan innan de skickas till oss för service. För ej rengjorda ridstövlar debiterar vi en tilläggsavgift för rengöring och återställning.
Vi förbehåller oss rätten att inte utföra ett beställt arbete om vi bedömer att vi inte har möjlighet att sanera dem tillräckligt för att ta in dem i våra lokaler.
I ovanstående fall kontaktar vi kunden för att stämma av hur vi går vidare. Om köparen så önskar returnerar vi det aktuella objektet samt betalar tillbaka beloppet motsvarande den aktuella tjänsten, minus kostnaden för returfrakten
Reboot AB = Vi, oss
Kunden = Du, ditt, dina
1. Ditt godkännande av köpvillkor.
a) Ditt godkännande av köp i fysiska butiken.
Du anses ha gett ditt godkännande av våra köpvillkor i samband med att du lämnar in ditt föremål för reparation i någon av våra verkstäder.
b) Godkännande av köp i vår webbshop.
Du anses ha gett ditt godkännande av våra köpvillkor i samband med att du betalar i kassan i vår e-butik.
2. Ditt godkännande av beställning.
a) I fysiska butiken.
Du anses ha godkänt ett köp när du betalat en vara/varor och blivit erbjuden ett kvitto eller en orderbekräftelse som bevis på din beställning.
b) Specificerad online-tjänst via webshop.
Du anses ha beställt en vara/varor av oss i samband med att du betalar vår e-butiks kassa samt att du har mottagit en orderbekräftelse från oss.
En beställd vara/varor har vi rätt att ta betalt för.
3. Leveranstider
a) Finns den beställda varan/varor i lager så skickar vi din beställning inom 2-3 arbetsdagar.
b) Saknas något av det du beställt så kontaktar vi dig och informerar om aktuell leveranstid. Vi kan oftast få hem de produkter vi säljer inom en vecka och levererar till dig så snart vi har produkten i lager. Vår ambition är att ha ett uppdaterat lager och inte sälja när något saknas.
Återbetalning & reklamation
Reboot AB = Vi, oss
Kunden = Du, ditt, dina
- Ditt köp hos oss omfattas av konsumentköplagen, konsumenttjänstlagen och distansavtalslagen.
- Vi skiljer på varor och tjänster. Varor avser färdiga produkter såsom kepsar, skokrämsburkar, tofflor m.m. Tjänster avser tillfällen där du lämnar skor, kläder eller kapell till oss för reparation. Som tjänst avses också specialbeställningar där vi tillverkar något åt dig efter specifika önskemål.
Sammanfattning tjänster
Du som kund har 12 månaders garanti på de tjänster (reparationer och anpassningar) som vi utför. Garantin omfattar endast själva reparationen/anpassningen + 1 cm närområde. Eventuella skador eller problem som uppstår utanför detta området faller utanför vårt ansvar. Garantin gäller inte om skorna eller plagget använts/hanterats oaktsamt eller om det skadats av något som nya motsvarande skor eller plagg också hade skadats av. Tänk på att spara kvittot då du behöver kunna styrka att garantitiden fortfarande gäller.
Reklamation tjänster
Vi vill att du som kund ska vara nöjd. Om vår utförda tjänst inte motsvarar det som avtalats, kontakta oss snarast via e-post eller besök vår verkstad i Hantverksbyn. Kontaktuppgifter hittar du på hemsidan.
En godkänd reklamation resulterar i första hand i att vi ges möjlighet att åtgärda det som anses vara felaktigt. I andra hand återbetalar vi det belopp som är aktuellt i varje enskilt fall.
Sammanfattning varor
- 14 dagars öppet köp / returrätt.
- 30 dagars bytesrätt.
- Ovanstående villkor gäller också vid REA.
- Kunden står för fraktkostnaden vid åberopande av öppet köp eller bytesrätt. Kunden är också välkommen till vår fysiska butik för byte eller retur för att slippa eventuella fraktkostnader.
Avbeställning/Ändring av order
En ändring eller avbeställning av order måste ske omgående. Att avbeställa eller ändra en order efter att varan/varorna är skickade är inte möjligt. Du har fortfarande ångerrätt enligt lagen om distanshandel.
Ångerrätt distanshandel
Du som kund har enligt "Lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal" 14 dagars returrätt från den dag du har mottagit varan/varorna. Du har också rätt att först öppna förpackningen för att kontrollera varan. Observera att det är mycket viktigt att du är försiktig med varan. Har du orsakat skador eller fläckar så gäller inte längre din ångerrätt. Vid ångerrätt kontaktar du snarast Reboot AB via mejl, dock senast 14 dagar efter att du mottagit varan. Våra kontaktuppgifter hittar du på hemsidan. Du som kund är skyldig att sända tillbaka varan i oförändrat skick och du står själv för returkostnaden. Vi betalar tillbaka dina pengar så snart som möjligt och senast inom 30 dagar från den dag då meddelandet med din önskan om ångerätt inkommit till oss.
Ångerrätt/Öppet köp gäller inte vid köp av:
Specialtillverkade personliga produkter som har tillverkats särskilt åt dig enligt lagen om distanshandel.
Reklamation varor
Vi vill att du som kund ska vara nöjd, om varan på något sätt är skadad eller inte motsvarar det som avtalats, kontakta oss snarast via e-post. Kontaktuppgifter hittar du på hemsidan. Vid reklamation står vi för kostnaden av returfrakt.
Du kan själv välja om du vill ha pengarna tillbaka eller en ny valfri vara av samma värde som den reklamerade.
Fraktvillkor
Reboot AB = Vi, oss
Kunden = Du, ditt, dina
1. Frakter
Nedanstående gäller enbart i de fall vi bokar frakt för din räkning. Nedanstående gäller alltså inte i de fall du själv bokar en frakt för att skicka till oss.
Vi använder oss av Postnord, DHL och Schenker för fraktrelaterade tjänster. I samband med köp av någon av våra specificerade online-tjänster så bokar du din frakt genom vår fraktpartner Shipmondo. Kontrollera alltid fraktsedeln så att uppgifterna stämmer samt läs igenom den medföljande informationsbroschyren om frakt och emballering.
a) Inlämning och uthämtning
Inlämning av din försändelse och uthämtning av ditt returpaket sker hos något av de olika fraktbolagens ombud. Legitimation krävs i samband med uthämtning.
b) Fraktförsäkring
Din försändelse är försäkrad under transporten med ett värde upp till 10 000 kr. Observera att skada eller förlust måste bevisas och kunna styrkas. Behåll inlämningskvitton till dess frakten är färdigställd. Kontrollera din försändelse i samband med inlämning och uthämtning.
c) Emballage
Packa din försändelse ordentligt i en hel och fin kartong. Tänk på att minimera tomt utrymme genom att använda en låda som passar bra till det du ska skicka. Tejpa ordentligt så att den inte öppnas under transporten. Vi använder i möjligaste mån samma emballage till dina skor eller plagg i samband med returen.
2. Reklamation och skadeanmälan
Reklamationer skall göras skriftligen till info@skomakerireboot.se och det är du som kund som har bevisbördan. Din reklamation ska innehålla ditt namn, ditt telefonnummer och e-postadress samt en utförlig beskrivning av skadan, förlusten eller det felaktiga arbetet. Du har rätt att göra en skadeanmälan på frakter max 30 dagar efter förväntad leverans av försändelsen till eller från oss. Reklamation av felaktigt utfört arbete skall ske inom tre år efter utfört arbete.
3. Ej uthämtade paket
För ej uthämtade paket får vi betala en straffavgift och den kommer vi att fakturera dig. Ångrar du din beställning så hämta ut paketet ändå. Kontakta sedan oss för att returnera försändelsen. Efter godkännande från oss bokar du frakt och returnerar till oss. Det är inte okej att ångra sitt köp genom att inte hämta ut ett paket hos ombud.
Återbetalningspolicy
Reboot AB = Vi, oss
Kunden = Du, ditt, dina
- Ditt köp hos oss omfattas av konsumentköplagen, konsumenttjänstlagen och distansavtalslagen.
- Vi skiljer på varor och tjänster. Varor avser färdiga produkter såsom kepsar, skokrämsburkar, tofflor m.m. Tjänster avser tillfällen där du lämnar skor, kläder eller kapell till oss för reparation. Som tjänst avses också specialbeställningar där vi tillverkar något åt dig efter specifika önskemål.
Sammanfattning tjänster
Du som kund har 12 månaders garanti på de tjänster (reparationer och anpassningar) som vi utför. Garantin omfattar endast själva reparationen/anpassningen + 1 cm närområde. Eventuella skador eller problem som uppstår utanför detta området faller utanför vårt ansvar. Garantin gäller inte om skorna eller plagget använts/hanterats oaktsamt eller om det skadats av något som nya motsvarande skor eller plagg också hade skadats av. Tänk på att spara kvittot då du behöver kunna styrka att garantitiden fortfarande gäller.
Reklamation tjänster
Vi vill att du som kund ska vara nöjd. Om vår utförda tjänst inte motsvarar det som avtalats, kontakta oss snarast via e-post eller besök vår verkstad i Hantverksbyn. Kontaktuppgifter hittar du på hemsidan.
En godkänd reklamation resulterar i första hand i att vi ges möjlighet att åtgärda det som anses vara felaktigt. I andra hand återbetalar vi det belopp som är aktuellt i varje enskilt fall.
Sammanfattning varor
- 14 dagars öppet köp / returrätt.
- 30 dagars bytesrätt.
- Ovanstående villkor gäller också vid REA.
- Kunden står för fraktkostnaden vid åberopande av öppet köp eller bytesrätt. Kunden är också välkommen till vår fysiska butik för byte eller retur för att slippa eventuella fraktkostnader.
Avbeställning/Ändring av order
En ändring eller avbeställning av order måste ske omgående. Att avbeställa eller ändra en order efter att varan/varorna är skickade är inte möjligt. Du har fortfarande ångerrätt enligt lagen om distanshandel.
Ångerrätt distanshandel
Du som kund har enligt "Lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal" 14 dagars returrätt från den dag du har mottagit varan/varorna. Du har också rätt att först öppna förpackningen för att kontrollera varan. Observera att det är mycket viktigt att du är försiktig med varan. Har du orsakat skador eller fläckar så gäller inte längre din ångerrätt. Vid ångerrätt kontaktar du snarast Reboot AB via mejl, dock senast 14 dagar efter att du mottagit varan. Våra kontaktuppgifter hittar du på hemsidan. Du som kund är skyldig att sända tillbaka varan i oförändrat skick och du står själv för returkostnaden. Vi betalar tillbaka dina pengar så snart som möjligt och senast inom 30 dagar från den dag då meddelandet med din önskan om ångerätt inkommit till oss.
Ångerrätt/Öppet köp gäller inte vid köp av:
Specialtillverkade personliga produkter som har tillverkats särskilt åt dig enligt lagen om distanshandel.
Reklamation varor
Vi vill att du som kund ska vara nöjd, om varan på något sätt är skadad eller inte motsvarar det som avtalats, kontakta oss snarast via e-post. Kontaktuppgifter hittar du på hemsidan. Vid reklamation står vi för kostnaden av returfrakt.
Du kan själv välja om du vill ha pengarna tillbaka eller en ny valfri vara av samma värde som den reklamerade.