Återbetalningspolicy

Reboot AB = Vi, oss

Kunden = Du, ditt, dina

  • Ditt köp hos oss omfattas av konsumentköplagen, konsumenttjänstlagen och distansavtalslagen.
  •  Vi skiljer på varor och tjänster. Varor avser färdiga produkter såsom kepsar, skokrämsburkar, tofflor m.m. Tjänster avser tillfällen där du lämnar skor, kläder eller kapell till oss för reparation. Som tjänst avses också specialbeställningar där vi tillverkar något åt dig efter specifika önskemål.


Sammanfattning tjänster

Du som kund har 12 månaders garanti på de tjänster (reparationer och anpassningar) som vi utför. Garantin omfattar endast själva reparationen/anpassningen + 1 cm närområde. Eventuella skador eller problem som uppstår utanför detta området faller utanför vårt ansvar. Garantin gäller inte om skorna eller plagget använts/hanterats oaktsamt eller om det skadats av något som nya motsvarande skor eller plagg också hade skadats av. Tänk på att spara kvittot då du behöver kunna styrka att garantitiden fortfarande gäller.

 

Reklamation tjänster
Vi vill att du som kund ska vara nöjd. Om vår utförda tjänst inte motsvarar det som avtalats, kontakta oss snarast via e-post eller besök vår verkstad i Hantverksbyn. Kontaktuppgifter hittar du på hemsidan. 

En godkänd reklamation resulterar i första hand i att vi ges möjlighet att åtgärda det som anses vara felaktigt. I andra hand återbetalar vi det belopp som är aktuellt i varje enskilt fall. 

Sammanfattning varor

  • 14 dagars öppet köp / returrätt.
  • 30 dagars bytesrätt.
  • Ovanstående villkor gäller också vid REA.
  • Kunden står för fraktkostnaden vid åberopande av öppet köp eller bytesrätt. Kunden är också välkommen till vår fysiska butik för byte eller retur för att slippa eventuella fraktkostnader.

Avbeställning/Ändring av order
En ändring eller avbeställning av order måste ske omgående. Att avbeställa eller ändra en order efter att varan/varorna är skickade är inte möjligt. Du har fortfarande ångerrätt enligt lagen om distanshandel.

Ångerrätt distanshandel
Du som kund har enligt "Lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal" 14 dagars returrätt från den dag du har mottagit varan/varorna. Du har också rätt att först öppna förpackningen för att kontrollera varan. Observera att det är mycket viktigt att du är försiktig med varan. Har du orsakat skador eller fläckar så gäller inte längre din ångerrätt. Vid ångerrätt kontaktar du snarast Reboot AB via mejl, dock senast 14 dagar efter att du mottagit varan. Våra kontaktuppgifter hittar du på hemsidan. Du som kund är skyldig att sända tillbaka varan i oförändrat skick och du står själv för returkostnaden. Vi betalar tillbaka dina pengar så snart som möjligt och senast inom 30 dagar från den dag då meddelandet med din önskan om ångerätt inkommit till oss.

Ångerrätt/Öppet köp gäller inte vid köp av:
Specialtillverkade personliga produkter som har tillverkats särskilt åt dig enligt lagen om distanshandel.


Reklamation varor
Vi vill att du som kund ska vara nöjd, om varan på något sätt är skadad eller inte motsvarar det som avtalats, kontakta oss snarast via e-post. Kontaktuppgifter hittar du på hemsidan. Vid reklamation står vi för kostnaden av returfrakt.
Du kan själv välja om du vill ha pengarna tillbaka eller en ny valfri vara av samma värde som den reklamerade.