Fraktpolicy

Reboot AB = Vi, oss

Kunden = Du, ditt, dina

 

1. Frakter

Nedanstående gäller enbart i de fall vi bokar frakt för din räkning. Nedanstående gäller alltså inte i de fall du själv bokar en frakt för att skicka till oss. 

Vi använder oss av Postnord, DHL och Schenker för fraktrelaterade tjänster. I samband med köp av någon av våra specificerade online-tjänster så bokar du din frakt genom vår fraktpartner Shipmondo. Kontrollera alltid fraktsedeln så att uppgifterna stämmer samt läs igenom den medföljande informationsbroschyren om frakt och emballering. 

 

a) Inlämning och uthämtning

Inlämning av din försändelse och uthämtning av ditt returpaket sker hos något av de olika fraktbolagens ombud. Legitimation krävs i samband med uthämtning.

 b) Fraktförsäkring

Din försändelse är försäkrad under transporten med ett värde upp till 10 000 kr. Observera att skada eller förlust måste bevisas och kunna styrkas. Behåll inlämningskvitton till dess frakten är färdigställd. Kontrollera din försändelse i samband med inlämning och uthämtning.

 c) Emballage

Packa din försändelse ordentligt i en hel och fin kartong. Tänk på att minimera tomt utrymme genom att använda en låda som passar bra till det du ska skicka. Tejpa ordentligt så att den inte öppnas under transporten. Vi använder i möjligaste mån samma emballage till dina skor eller plagg i samband med returen.

 

 2. Reklamation och skadeanmälan

Reklamationer skall göras skriftligen till info@skomakerireboot.se och det är du som kund som har bevisbördan. Din reklamation ska innehålla ditt namn, ditt telefonnummer och e-postadress samt en utförlig beskrivning av skadan, förlusten eller det felaktiga arbetet. Du har rätt att göra en skadeanmälan på frakter max 30 dagar efter förväntad leverans av försändelsen till eller från oss. Reklamation av felaktigt utfört arbete skall ske inom tre år efter utfört arbete.

 

3. Ej uthämtade paket

För ej uthämtade paket får vi betala en straffavgift och den kommer vi att fakturera dig. Ångrar du din beställning så hämta ut paketet ändå. Kontakta sedan oss för att returnera försändelsen. Efter godkännande från oss bokar du frakt och returnerar till oss. Det är inte okej att ångra sitt köp genom att inte hämta ut ett paket hos ombud.